Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Iława, Smolniki 30, 14-200 Iława

Siedziba Nadleśnictwa Iława mieści się na terenie leśnictwa Smolniki w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Lubawskiej w Iławie. Budynek biurowy siedziby składa się z 3 brył: bocznych  biurowych  „A” i „C” oraz bryły „B” zawierającej sekcję wejściową, hall i salę konferencyjną.

Budynek posiada 2 kondygnacje użytkowe, w budynku może przebywać 140 osób jednocześnie. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.

Pojazdy parkowane są na wewnętrznym, dostępnym w godzinach pracy biura parkingu przed budynkiem. Parking posiada dwa wyznaczone i oznakowane miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych możliwie blisko wejścia głównego do budynku. W celu ułatwienia poruszania się osobom na wózkach zastosowano obniżony krawężnik najazdowy przed chodnikiem prowadzącym do wejścia głównego.

Wejście główne do siedziby usytuowane jest w bryle środkowej od strony parkingu. Przed wejściem znajduje się podest wysokości 10 cm wyposażony w boczną pochylnię dla wózków inwalidzkich. Dwa wejścia techniczne od szczytów brył bocznych B i C nie są przystosowane do osób niepełnosprawnych na wózkach (podesty wejściowe wysokości 10 cm bez podjazdów).

Wejście główne prowadzi hallem do sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji interesantów. Interesanci są prowadzeni na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni. Na parterze bryły C umieszczone zostały kancelarie trzech leśnictw, do których dostęp w godzinach pracy zapewniony jest od wewnątrz budynku poprzez wejście główne.

Samodzielne poruszanie się po budynku osób niepełnosprawnych na wózkach możliwe jest tylko na poziomie parteru. Dostęp do piętra realizowany jest za pomocą schodołazu, który znajduje się na wyposażeniu budynku.

Korytarze przebiegają na jednej płaszczyźnie przez całą długość danej kondygnacji. Wejścia do pomieszczeń w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm i nie posiadają progów.

Na parterze budynku w sąsiedztwie sekretariatu znajduje się toaleta przystosowana do osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się głównie językiem polskim, sporadycznie angielskim i niemieckim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.